Rusland og Ukraine i krig

Ved Claus Mathiesen, studielektor, Institut for Sprog og Kultur, Forsvarsakademiet

Onsdag den 14. september 2022 kl. 19.00 - 21.00

Rusland invaderede Ukraine den 24. februar. Hvad ligger bag denne krig? Hvordan har den udviklet sig og hvilke konsekvenser får den?

Disse spørgsmål vil blive besvaret under foredraget, samtidig med at aktuelle problemstillinger vil blive præsenteret og debatteret af én af Danmarks førende Ruslands-kendere, Claus Mathiesen. Claus Mathiesen er studielektor ved Forsvarsakademiet og har tidligere været  forsvarsattaché i Polen og Ukraine.