På vej mod afgrunden? USA mellem midtvejsvalg og præsidentvalg

Ved Jørn Brøndal, professor og leder af Center for Amerikanske Studier, SDU

Onsdag d. 23. november 2022 kl. 19.00-21.00
OBSdette er den korrekte dato - der har været oplyst en anden i Ugeavisen Svendborg.

USA’s demokrati er i krise.

Et flertal af de republikanske vælgere tror på Donald Trumps ”Store Løgn”: At demokraten Biden vandt præsidentvalget i 2020 på illegitim vis. Midtvejsvalgene må vurderes på denne baggrund, og masser af spørgsmål trænger sig på: Hvordan står de to store politiske partier over for hinanden efter midtvejsvalgene? Hvor samlede står de hver især? Hvilke er USA’s største politiske udfordringer? Hvad er præsident Joe Bidens muligheder for at regere i resten af sin embedsperiode? Skal vi forvente mere politisk uro og vold? Stiller Donald Trump op til præsidentvalget i 2024?

Disse bliver nogle af de spørgsmål, Jørn Brøndal vil diskutere i sit foredrag.

Tryk på knapen for at købe billet. Hvis der er ledige pladser, kan billetter købes ved indgangen.