Det gode, lange liv og de +100-årige på Sydfyn

Onsdag den 20. marts 2019 kl. 17.00-18.30

Sted: Bibliotekets mødelokale, Svinget, som er over for selve biblioteket.

Ved Bernard Jeune, pens. lektor, tidligere leder af Dansk Center for Aldringsforskning, Syddansk Universitet

I løbet af de sidste 150 år er levetiden blevet fordoblet til i dag ca. 80 år, og den ser stadig ud til at øges med ca. 1-2 år pr. tiår. Antallet af ældre over 65 år er nu over en million og antallet af ældre over 90 år vil snart runde de 50.000. Nye undersøgelser viser også at især Sydfyn og øerne har rekordmange længelevere.
Det lange liv er blevet en udfordring, men vil det også blive en byrde? Bliver det gode eller dårlige år vi lægger til i de kommende årtier? Vil fremtidens ældste være i bedre eller dårligere form end tidligere generationer?

Pris: 75 kr. (studerende og pensionister: 50 kr.)

Foredraget arrangeres af Svendborg Folkeuniversitet i samarbejde med AOF. Billetter købes gennem AOF. Knappen "TILMELDING" fører til AOF's side, hvor billetter kan købes. Hvis der er ledige pladser, kan billetter købes ved indgangen.

Det er desværre ikke muligt at købe billetter til reduceret pris via AOF's side. Studerende og pensionister, der ønsker at købe billet til reduceret pris, kan tilmelde sig via knappen "TILMELDING" og angive, at man ønsker at få tilsendt et girokort.