Det danske måltid i 15.000 år

Onsdag den 3. april 2019 kl. 19.00-21.45

Sted: Bibliotekets mødelokale, Svinget, som er over for selve biblioteket.

Ved Bettina Buhl, museumsinspektør og cand. mag i historie og kommunikation, Det Grønne Museum, Auning.

Et foredrag som kommer bag om måltidets kulturhistorie i Danmark – råvarerne, tilberedningen og serveringen gennem tiderne. Vi skal i køkkenet, i haven, på marken og selvfølgelig skal vi have et spændende kig på de ældste danske kogebøger.
Foredragsholder er museumsinspektør Bettina Buhl er madhistoriker, cand.mag. i historie og kommunikation, museumsinspektør og arbejder dagligt med forskning og formidling af dansk madhistorie i MADENS HUS på Det Grønne Museum. Forfatter til talrige artikler og til bøgerne Historien om danskernes mad i 15.000 år, Danskernes småkager – et småkageleksikon, Sovs skal der til – opskrifter og historie, Badehotellets kogebog samt en madhistorisk bogserie for børn. Bettina bidrager som madhistorisk konsulent på mange projekter og til tv- og radioprogrammer omhandlende mad. Hun er idémager og kreativ udvikler til flere madhistoriske udstillinger og events og er desuden en ivrig foredragsholder. I forbindelse med tv-serien Badehotellet bidrager Bettina med køkkenhistorisk viden og ideer til menuer og tilberedninger.

Pris: 100 kr. (studerende: 75 kr.)

Foredraget arrangeres af Svendborg Folkeuniversitet i samarbejde med AOF. Billetter købes gennem AOF. Knappen "TILMELDING" fører til AOF's side, hvor billetter kan købes. Hvis der er ledige pladser, kan billetter købes ved indgangen.

Det er desværre ikke muligt at købe billetter til reduceret pris via AOF's side. Studerende, der ønsker at købe billet til reduceret pris, kan ringe til AOF (6221 7373), tilmelde sig og få tilsendt et girokort.

Foredraget arrangeres af Svendborg Folkeuniversitet i samarbejde med AOF.  Knappen "TILMELDING" fører til AOF's side, hvor billetter kan købes. Hvis der er ledige pladser, kan billetter købes ved indgangen.

Arrangementet foregår i bibliotekets mødelokale, Svinget, som er over for selve biblioteket.