Niels Bohr og hans institut

Ved Robert James Sunderland, historiker og arkivar ved Niels Bohr Arkivet, Københavns Universitet

Onsdag den 12. oktober 2022 kl. 19.00 - 21.00

Sidste år var det 100 år siden, at Niels Bohr åbnede sit institut på Blegdamsvej i København, i år er det 100 år siden, at han fik Nobelprisen i fysik. Historien om, hvordan Bohr revolutionerede fysikken i det 20 århundrede, er velkendt, men hvad med mennesket bag atomet?

Rob Sunderland, Arkivar ved Niels Bohr Arkivet, præsenterer et portræt af et meget alsidigt menneske, der ud over at være den store videnskabsmand, blev en folkehelt i Danmark og stadigvæk, 60 år efter han døde, huskes som en af landets største skikkelser.