Fra mammutter til mountainbikes - landskabet i den sydfynske geopark i 20.000 år.

Onsdag den 24. april 2019 kl. 19.30-21.30. Sted: Professionshøjskolen UCL, Klostervænget 4.
OBS: Stedet er ændret i forhold til, hvad der tidligere er meddelt!

Ved Poul Baltzer Heide, museumsinspektør, arkæolog, ph.d. Øhavsmuseet.

I det danske landskab kan vi se sporene af hele Danmarks historie. Lige fra istidens gletsjere til nutidens sportsfolk ses store og små aftryk, der tilsammen fortæller historien om hvem vi er i dag, og hvad vi kommer af. I den sydfynske geopark sættes spot på både den geologiske og den kulturhistoriske fortælling, som på denne egn er så rig og varieret.
Sammen med landskabsarkæolog, ph.d. Poul Baltzer Heide drager vi denne aften på opdagelse i den historie der har ført frem til ønsket om at etablere en geopark på Sydfyn. Vi skal både se på de store linjer og på de små pudsige detaljer, som tilsammen udfylder geoparkens indhold. Fortællingen tager udgangspunkt i de steder i det åbne land hvor historien er synlig, og bringer os igennem 20.000 års sydfynsk Danmarkshistorie.

Pris: 75 kr. (studerende og pensionister: 50 kr.)

Foredraget arrangeres af Svendborg Folkeuniversitet i samarbejde med AOF. Billetter købes gennem AOF. Knappen "TILMELDING" fører til AOF's side, hvor billetter kan købes. Hvis der er ledige pladser, kan billetter købes ved indgangen.

Det er ikke muligt at købe billetter til reduceret pris via AOF's side. Studerende og pensionister, der ønsker at købe billet til reduceret pris, kan tilmelde sig via AOF's side og angive, at man ønsker at få tilsendt et girokort.