Tilblivelsen af det moderne menneske

Livestreamingen i SEF aflyses

Ved  Eske Willerslev, professor i DNA-forskning , Globe Institute, Københavns Universitet

Tirsdag d. 17. november 18.45-21.00

Sted: SEF, Fåborgvej 44, 5700 Svendborg (Auditoriet).

Livestream fra Aarhus Universitet.

Deltagelse gratis, men pga coronarestriktioner er der et begrænset antal pladser (45) til rådighed. Vi skal derfor have en forhåndstilmelding. Stigende smittetal kan betyde, at livestreamingerne i SEF må aflyses. SEF er  som kritisk infrastruktur underlagt særlige regler og kan blive nødt til at begrænse antallet af personer, der må opholde sig på stedet. Tilmeldte til livestreamingerne vil få direkte besked herom, hvis det skulle blive tilfældet..

Man tilmelder sig ved at "købe" en gratis billet via knappen "Reserver billet" ovenfor.
Billetsalget åbner d. 27. oktober.

Man kan købe 2 billetter.  Hvis en større gruppe ønsker at deltage, bedes man skrive en mail herom til svendborgfolkeuniversitet@gmail.com for at høre, om det er muligt.

Molekylærbiologien har fundamentalt ændret vores forståelse af menneskets historie. Menneskets historie har vist sig at være langt mere dynamisk end vi troede. Derfor er langt de fleste landes befolkninger genetisk set et resultat af begivenheder der skete meget sent i menneskets historie.

I dette foredrag tager Eske Willerslev os gennem menneskets genetiske historie og gennemgår nogle af de begivenheder, fra sygdomsepidemier til folkevandringer, der skabte de befolkningsgrupper vi kender fra nutidens verden.